homelink +421 2 210 287 88

Blog



Najčítanejšie články

Špecialny tréning mozgu - Neurobik časť3

Špecialny tréning mozgu - Neurobik časť3

Cvičenia Umývanie so zatvorenými očami Orientujte sa v kúpeľni iba pomocou… viac

Špeciálny tréning mozgu - Neurobik časť2

Špeciálny tréning mozgu - Neurobik časť2

Ako funguje neurobik Žiadny cvičebný program vám však nepomôže, ak sami nebudete chcieť a… viac

Ako sa správne učiť cudzí jazyk časť 4

Ako sa správne učiť cudzí jazyk časť 4

Ako na čítanie: Reading Čítanie je veľkým prínosom pri učení jazyka. Tak, ako sme na… viac

Ako sa správne učiť cudzí jazyk časť 1

Ako sa správne učiť cudzí jazyk časť 1

Pripravili sme pre vás nový seriál o tom ako sa spravne učiť cudzí jazyk, tak aby to bolo efektívne… viac

Špecialny tréning mozgu - Neurobik časť1

Špecialny tréning mozgu - Neurobik časť1

Špeciálny tréning mozgu - NEUROBIK Dospelí ľudia väčšinou nevyužívajú bohatý potenciál mozgu pre… viac

Špecialny tréning mozgu - Neurobik časť4

Špecialny tréning mozgu - Neurobik časť4

Cvičenia Zmyslová symfónia vo vani Ak chcete večer zabudnúť na denný zhon,… viac

Ako sa správne učiť cudzí jazyk časť 2

Ako sa správne učiť cudzí jazyk časť 2

Uvádzame ďalší diel nášho seriálu ako sa efektívne učiť cudzí jazyk. Imitácia … viac

Praktické tipy a zdroje na učenie sa cudzieho jazyka

Praktické tipy a zdroje na učenie sa cudzieho jazyka

Tréning sknižkou aCD Ak vlastníte nejaké knižky, ku ktorým je priložené… viac

Ako sa správne učiť cudzí jazyk časť 5

Ako sa správne učiť cudzí jazyk časť 5

Ako na Hovorenie: Speaking Hovorenie je najpodstatnejšou časťou štúdia jazyka. Hovorenie býva… viac

Ako sa správne učiť cudzí jazyk časť 6

Ako sa správne učiť cudzí jazyk časť 6

Ako na Hovorenie: Speaking 1.1 Snažte sa sociálne zapájať … viac

« Ako sa efektívne učiť jazyk

Špecialny tréning mozgu - Neurobik časť3

11.12.2016

Cvičenia

 

Umývanie so zatvorenými očami


Orientujte sa v kúpeľni iba pomocou hmatu. (Predpokladom však je, že nemáte problémy s rovnováhou. Mali by ste si tiež dať pozor, aby ste sa nepopálili, alebo inak nezranili.) Pustite si vodu, nastavte správnu teplotu, umyte sa, ohoľte, učešte, robte skrátka všetko tak, ako ste zvyknutí, ale so zatvorenými očami. Vaše ruky budú pravdepodobne k telu vnímavejšie než inokedy a možno si vďaka tomu všimnete niečo, čo ste doposiaľ „prehliadali“.

Toto cvičenie je úplne jednoduché, nepotrebujete naň veľa času, a predsa prebúdza mozog presne tak, ako sme vám to predtým popísali v predchádzajúcej kapitole.
 

 

Príprava oblečenia a obliekanie sa so zatvorenými očami

 
Večer si pripravte oblečenie, ktoré si budete chcieť na druhý deň vziať na seba (alebo niekoho požiadajte, nech vám sám oblečenie vyberie). Ráno si so zatvorenými očami a len za pomoci hmatu správne oblečte jednotlivé kusy oblečenia – nohavice, šaty, ponožky, pančucháče atď.

 

Čistenie zubov


Vyčistite si zuby inou rukou, než ste zvyknutí – praváci ľavou a ľaváci pravou rukou.
(Rovnakou rukou si otvorte aj pastu a naneste ju na kefku.) Okrem čistenia zubov si môžete ruky vymeniť aj pri ktorejkoľvek inej bežnej rannej činnosti – česanie, holenie, líčenie, zapínanie šiat, pripínanie manžetových gombíkov alebo ovládanie televízie diaľkovým ovládačom.
Toto cvičenie vyžaduje, aby ste zapojili druhú stranu mozgu, ktorá je zvyčajne pasívna. Tým sú vyradené z činnosti všetky dráhy, spoje a oblasti mozgu, ktoré sú inokedy aktívne, zatiaľ čo od ich náprotivku na druhej strane sa zrazu žiada, aby riadil činnosť, ktorej sa obvykle nijak obzvlášť nezúčastňuje. Výskumy ukazujú, že tento typ cvičenia môže viesť k rýchlemu a výraznému rozvoju dráh v tej časti mozgovej kôry, ktorá spravuje a spracováva informácie získavané hmatom.
 

 

Variant:


Skúste si zapnúť košeľu, zaviazať topánky alebo sa obliecť len s jednou rukou. Ešte väčší efekt dosiahnete, ak budete tieto činnosti vykonávať inou rukou než obyčajne – praváci ľavou a ľaváci naopak, pravou.
Ďalším cvičením, ktoré spája neobvyklé senzorické a motorické dráhy v mozgovej kôre s rutinnou činnosťou, je odkladanie ponožiek a spodnej bielizne do koša na pranie nohami miesto rukami, či vyberanie topánok z botníka pomocou nôh.
 
 

Robte nové veci


Zmeňte poradie, v akom za sebou zvyčajne vykonávate rôzne ranné úkony (oblečte sa napríklad až po raňajkách).

Ak tradične raňajkujete rožok a kávu, dajte si pre zmenu napríklad ovsené vločky s bylinkovým čajom.
 
Ak sa nechávate budiť určitou melódiou, nastavte elektronické budenie na nejakú inú zvučku. Ak ste zvyknutí sledovať ráno v televízii určitý program, prelaďte tentoraz na iný program. Môžete prepnúť napríklad na vysielanie pre deti a možno si uvedomíte, že to, čo vy pokladáte za jednoznačne stanovené, je pre deti predmetom skúmania a objavovania.

Ak venčíte psa, bežte s ním inou cestou, než ste zvyknutí. (Neplatí tu anglické príslovie: You can´t teach an old dog new tricks...)
 
Štúdie ukazujú, že tieto nezvyčajné úlohy aktivujú veľké oblasti mozgovej kôry. Zistili sa pri nich zvýšené úrovne mozgovej aktivity v niekoľkých odlišných oblastiach. K zníženiu aktivity došlo až vtedy, keď sa pôvodne nová činnosť stala automatickou a rutinnou. Vyplýva to z toho, že pri nových úlohách sa oproti zautomatizovaným činnostiam zamestnáva oveľa väčšia „mozgová kapacita“.
 
Táto webová stránka používa cookies. Pokračovaním v prehliadaní si tejto webovej stránky bez zmeny nastavenia vášho webového prehliadača pre súbory cookie súhlasíte s používaním cookies.